September 13, 2010

Ayuh, futsal !!



"Saya suka main futsal, hari-hari saya main futsal"

Sebab residen aku ni tak ada padang-berumput-hijau-seluas-mata-memandang maka terpaksalah aku menukar aktiviti sukan-dipetang-hari. Tak ada lagi ragbi, malah untuk jogging pun tak ada ruang. Yang ada hanya 3 buah court badminton. Nak main ragbi macam mana, takkan nak tackle orang atas simen kot.

Lalu terciptalah satu ungkapan, " buatlah apa sahaja petang-petang janji peluh kuar". Syafiq dengan penuh semangat kesukanannya bawa raket badminton sekali dengan shuttle. Tapi, mengikut pemerhatian aku selepas beberapa hari Syafiq bawa raketnya ke KIAM, tak ada pun yang berminat untuk main badminton. Tak lain tak bukan, futsal juga yang menjadi pilihan. Riuh-rendah jadinya court sebelah blok 5 KIAM bila budak-budak main futsal.

Dari pukul 5.30 petang sampailah azan maghrib, court tu akan meriah dengan kami yang bermain futsal. Peraturannya cuma menetapkan supaya sebarang aktiviti di court tersebut hendaklah dihentikan sejurus sebelum pukul 12.00 tengah malam. Kebiasaannya warga Mestech akan merasmikan futsal tu dulu, kemudian warga Mfi akan menyusul kemudian. Bila main waktu malam , kebiasaannya akan meleret-leret sampai pukul 12 lebih. Itupun kalau esoknya cuti, kalau tengah-tengah minggu, jarang yang main malam

Pesan mereka, yakni pengurusan KIAM ,"dah tengah malam dah ni brader, bawak-bawak berehat lah, nanti ada pulak yang tidur masa kuliah esok!"

p/s frasa terakhir ni aku je yang memandai pergi tambah.

No comments:

Post a Comment