February 6, 2011

aku mula mengenalimu

Dah sebulan aku kenal kau. Kadang-kadang apa yang kau katakan memang aku tak paham. Nama kau juga buat aku geleng kepala. Nenek moyang kau katanya berasal dari latin dan greek. Sedangkan aku seorang melayu. Dibesarkan di sebuah negara bernama, Malaysia. Terpendam hasrat di hati ingin kau aku kenali. Aku ingin mengenali saudara-mara kau. Biar tersimpul lidah menyebut, biar terlekat anak tekak tatkala ingin mengeja, biar juling mata melihat.



Kau akan ku ingati. Akan ku pahat suku-sakatmu dalam fikiran ku. Kerana ini satu kewajipan, bukan pilihan. Bukan bahan picisan yang boleh dilempar ke sana ke mari. Bukan juga logam karat yang harus dijauhi. Mahu atau tidak, suka atau benci, aku perlu menghafalmu. Sebarang dugaan akan ku sanggah. Aku memberi amaran kepada gangguan-gangguan di luar sana! Jangan biarkan diri anda menjadi sanggahan ku!

MODE : ANATOMY!

No comments:

Post a Comment